Eerste deel van de roadtrip - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marvin Wolthof - WaarBenJij.nu Eerste deel van de roadtrip - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marvin Wolthof - WaarBenJij.nu

Eerste deel van de roadtrip

Door: Marvin Wolthof

Blijf op de hoogte en volg Marvin

25 Maart 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zo, er is weer een volledige wifi-verbinding tot de beschikking dus hier weer een update van de reis. Ik loop al een beetje achter, maar ik zal een beetje inhalen nu. De roadtrip is tot nu toe een beetje anders gelopen dan hoe we het in gedachten hadden, maar we hebben tot nu toe nog nergens spijt van gehad.

Dag 4 (donderdag 20-3-2014): We hebben in de ochtend afscheid genomen van de huisgenoten van het appartementje in Reseda, LA. We zijn in de auto gestapt onderweg naar fabulous Las Vegas. Na een uur of 4 rijden zien we de hoge hotels opdoemen vanuit een grote zandbak. We hebben een hotelletje geboekt dat redelijk in het centrum lag. In minder dan 15 minuten stonden we op de strip. We zijn in redelijk wat grote casino's geweest, niet zozeer om te gokken, maar ook vooral voor het bekijken van hoe alles eruit ziet.
'The NewYorkNewYork' heeft een achtbaan die om het casino heen gaat, we zijn hier in geweest en man...het was het geld meer dan waard, wat een ervaring. Adrenalinestoten gierden door het lichaam heen. In principe is Las Vegas één grote attractie. 'The Bellagio' was een succes nummer voor mij. Met 5 dollar heb ik 33 verdient. Met dank aan Daley Lobregt en de Michael Jackson gokkast! :)

Dag 5: We zijn vandaag naar de Hoover Dam gegaan, Vegas is namelijk overdag niet heel erg speciaal. De Hoover Dam was zeker de moeite waard en we hebben een aantal mooie plaatjes kunnen schieten. In de avond zijn we natuurlijk weer de strip opgegaan, om nog een aantal casino's te bezoeken waar we de avond daarvoor geen tijd voor hebben gehad. Vanavond heb ik niet meer gegokt. Tegen een uur of 12 zijn we richting het hotel gegaan om nog een beetje te slapen, want de dag daarna is het vertrek naar de Grand Canyon.

Dag 6: 11 uur was de uitchecktijd van het hotel, en we zaten ook keurig om 11 uur in de auto richting de Grand Canyon, een keuze maken was noodzakelijk want vanuit Vegas gezien zijn er 2 manieren om de Grand Canyon binnen te komen, via de noordelijke weg en via de zuidelijke. Omdat we ook nog naar Yellowstone wilden (wat noordelijk ligt) hebben we besloten om de noordelijke weg te kiezen. De rit duurde alleen langer dan verwacht en we zouden de Grand Canyon niet meer halen tijdens daglicht. Daarom hebben we besloten om de nacht door te brengen in een hotelletje in 'Hurricane, Utah'. Dit zodat we direct de volgende morgen richting de Grand Canyon konden gaan.

Ik brei er eerst weer een einde aan, anders wordt het een vreselijk lang verhaal in een reisverslag.

Morgen schrijf ik een nieuw stuk over de dingen die we gedaan en gezien hebben.

Groeten aan iedereen!

Marvin